Irak zakazuje syjonistycznych symboli

Iracki parlament postanowił znowelizować przepisy dotyczące symboli zakazanych w tym bliskowschodnim kraju, dlatego używanie syjonistycznych symboli z flagą Izraela na czele będzie karalne. To odpowiedź Irakijczyków na wydarzenia z września, gdy na terenie Regionu Kurdystanu odbyło się nielegalne referendum niepodległościowe, a Izrael był jedynym państwem otwarcie popierającym przeprowadzenie głosowania w tej sprawie.

Parlament w Iraku zdecydował się przegłosować uchwałę na temat ponownego wykorzystania prawa o zakazanych symbolach, co oznacza, że na terytorium kraju nielegalne będzie używanie syjonistycznych symboli, w tym również flagi Izraela. Do tej decyzji będą musiały dostosować się wszystkie instytucje państwowe istniejące w Iraku, dlatego będą one zobowiązane chociażby go ścigania osób uczestniczących w zgromadzeniach publicznych w towarzystwie izraelskich symboli.

Bagdad zareagował tym samym na działania Izraela, który był jedynym państwem otwarcie popierającym wrześniowe referendum niepodległościowe na terenie Regionu Kurdystanu oraz sąsiadujących z nim spornych ziemiach. Sami Kurdowie często podkreślają, że w regionie Bliskiego Wschodu tylko oni i Izraelczycy rzeczywiście tworzą demokratyczne struktury państwowe, stąd też na manifestacjach zwolenników odłączenia Kurdystanu od Iraku często pojawiały się flagi Izraela.

Republika Iraku, podobnie jak większość państw arabskich i muzułmańskich, nie utrzymuje oficjalnych relacji dyplomatycznych z Izraelem, a podobnie jest w przypadku administracji Regionu Kurdystanu, choć nikt nie ukrywa, iż narody kurdyjski i żydowski zawsze pielęgnowały wzajemne kontakty. Z tego powodu Irak, Iran, Turcja oraz libański Hezbollah oskarżyły Izrael o wzniecanie konfliktów na Bliskim Wschodzie, w wyniku czego od paru miesięcy trwa kryzys w relacjach między Irakijczykami i Kurdami.

Od kilkunastu dni centralne władze w Bagdadzie prowadzą natomiast operację mającą przywrócić funkcjonowanie irackich struktur państwowych na terenach zamieszkiwanych w większości przez Kurdów. Prezydent regionu, Masud Barzani ogłosił, że z tego powodu zrzeka się swojej funkcji i od 1 listopada nie będzie już oficjalnym przywódcą autonomicznego Regionu Kurdystanu.

Na podstawie: rudaw.net .

źródło: http://autonom.pl/?p=19976

2 myśli w temacie “Irak zakazuje syjonistycznych symboli

  1. „Opublikowano 31/10/2017 by emjot

    Jewish Renaissance Movement in Poland · MAKING USE

    Jewish Renaissance Movement in Poland, JRMP manifesto in Arabic, 2012, design courtesy Fontarte (Magdalena Frankowska, Artur Frankowski), courtesy Yael Bartana.

    Ruch Żydowskiego Renesansu w Polsce, manifest JRMP w języku arabskim, 2012, projektant Fontarte (Magdalena Frankowska, Artur Frankowski), uprzejmość Yael Bartana.

    Ruch Odrodzenia Żydowskiego w Polsce (Jewish Renaissance Movement in Poland) został założony przez izraelskiego artystę Yael Bartana na podstawie polsko-żydowskiej trylogii filmowej Mary Koszmary (2007), Mur i Wieża ((Wall and Tower) 2009) i Zamach ((Assassination 2011). Filmy są zestawem „ćwiczeń z wyobraźni politycznej”, opowieść o ruchu, który chce przywieźć do „ojczystej ziemi” trzy miliony Żydów.

    Tematyka izraelskiego ruchu osadniczego, „syjonistycznych snów,” „antysemityzmu”, „Holokaustu” i „palestyńskiego prawa do ziemi” są ze sobą powiązane w projekcie Bartana. Ustanowienie fundamentów dla prawdziwego ruchu społeczno-politycznego stanowiło integralną część projektu Bartana od samego początku (see: 1:1 scale)

    Jako koncepcja, żydowski ruch renesansowy w Polsce jest formą psychoterapii grupowej, w której demony narodowe są rozbudzone i wystawione na światło dzienne.

    Oprócz złożonego obrazu stosunków polsko-żydowskich jest to uniwersalna opowieść o problemie integracji kulturowej w niestabilnym świecie i chęci przyjęcia cudzoziemca w sytuacji zawirowań politycznych i gospodarczych.

    Bartana bada reakcje na powrót „byłego niewidzialnego sąsiada” i wskrzeszenie zapomnianych motywów alternatywnych miejsc dla państwa Izrael (np. Uganda), którą niegdyś rozważali syjoniści.

    Ruch Odrodzenia Żydowskiego w Polsce (Jewish Renaissance Movement in Poland) was founded by the Israeli artist Yael Bartana against the background of the Polish-Jewish video trilogy of Mary Koszmary (Nightmares) (2007), Mur i wieża (Wall and Tower) (2009) and Zamach (Assassination) (2011). The films are a set of “exercises in political imagination,” the story of a movement seeking to return three million Jews to their ancestral homeland. Themes of the Israeli settlement movement, Zionist dreams, anti-Semitism, the Holocaust, and the Palestinian right to land are interwoven in Bartana’s project. Laying the foundations for a real socio-political movement was an integral part of Bartana’s project from the start (see: 1:1 scale). As a concept, the Jewish Renaissance Movement in Poland is a form of group psychotherapy in which national demons are awoken and exposed to daylight. Apart from the complex picture of Polish/Jewish relations, this is a universal story about the problem of cultural integration in an unstable world, and the willingness to accept the alien amid political and economic turbulence. Bartana examines reactions to the return of the “former invisible neighbour” and resurrects forgotten motifs of alternative locations for the state of Israel (such as Uganda), which were once considered by Zionists.

    http://www.jrmip.org

    tłum. m.jasińska

    http://makinguse.artmuseum.pl/en/ruch-odrodzenia-zydowskiego-w-polsce/

    http://screenshots.firefox.com/tQxbve6XNoxpkGq5/makinguse.artmuseum.pl

    za: http://makinguse.artmuseum.pl/en/ruch-odrodzenia-zydowskiego-w-polsce/

    na podstawie: http://forumemjot.wordpress.com/2017/10/31/jewish-renaissance-movement-in-poland/

    Polubienie

Dodaj komentarz