Polak w Polsce został oskarżony o ANTYSEMITYZM i sądzony przez chazarskie władze okupacyjne, bo zgodnie z polską tradycją utopił symbol zimy i tej brzydoty którą jest zanieczyszczana kultura i sztuka w Polsce!

eMisjaTv
Opublikowany 19 lip 2019

„Antysemiting” to autorskie pojęcie oznaczające spotkanie ludzi nie mających sentymentu do brzydoty – tłumaczył w sądzie rzeźbiarz Bartłomiej Kurzeja podkreślając, że jego performance z Marzanną Brzydulą nie miał nic wspólnego z szerzeniem rasizmu i ksenofobii. Z wydarzenia powstał jednak film, którego autor nazwał kukłę ”b’żydulą” i się zaczęło…

Kurzeja nie ukrywa, że w całym zajściu chodziło o prowokacje, która jednak mieści się w konwencji artystycznej wolności. Jako przykład podał m.in. spektakl „Klątwa” nawiązujący w wielu miejscach do symboliki chrześcijańskiej i przedstawiający ją w obrazoburczy sposób. W tym przypadku nikt jednak nie został ukarany, dlatego rzeźbiarz również spróbował swoich sił na gruncie prowokacji artystycznej i przygotował odrażającą kukłę mającą symbolizować wszystko co najgorsze, w tym przede wszystkim sprowadzanie naszej cywilizacji prawdy, dobra i piękna na tory pogardy, kłamstwa i brzydoty.

Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych dopatrzył się jednak w tym występie złamania polskiego prawa. W zawiadomieniu przesłanym prokuraturze jest mowa o nawoływaniu do nienawiści na tle etnicznym i rasowym. Artysta tłumaczy jednak, że cały akt oskarżenia oparty jest na domysłach i skojarzeniach, ponieważ nigdzie wprost nie zostało powiedziane kogo tak naprawdę ma symbolizować kukła. Wbrew opinii niektórych środowisk żydowskich Marzanna nie miała na sobie elementów tradycyjnego stroju zakładanego przez wyznawców judaizmu. Nie było też na niej tarczy Dawida, ani innych znaków, czy napisów mogących wskazywać na Żydów lub jakąkolwiek inną grupę etniczną.

Sprawa trafiła jednak na wokandę i jest procedowana przez Sąd Rejonowy Warszawy-Śródmieścia. Prokuratura czeka natomiast trudne zadanie. Musi bowiem udowodnić oskarżonemu złe intencje i wykazać, że kukła miała rodowód żydowski, a ponadto ocenić czy osobliwe pożegnanie zimy taką Marzanną mieści się jeszcze w zakresie wolności artystycznej.

„mgrabas

ale ta kobieta wrabia tego Polaka

adres komentarza

„mgrabas

ten „proces” to pokazówka w celu zastraszenia nas Polaków!

adres komentarza

3 myśli w temacie “Polak w Polsce został oskarżony o ANTYSEMITYZM i sądzony przez chazarskie władze okupacyjne, bo zgodnie z polską tradycją utopił symbol zimy i tej brzydoty którą jest zanieczyszczana kultura i sztuka w Polsce!

  1. ANTYSEMITING NOWY TREND W SZTUCE

    EugeniuszSendecki71
    Opublikowany 28 mar 2017

    28 marca 2017 – wybitny polski artysta rzeźbiarz magister sztuki Bartlomiej Kurzeja przedstawia ideę nową – antysemiting jako nowy trend w sztuce, czyli przeciwstawianie się brzydocie. Eugeniusz Sendecki odkrywa pierwiastki transcendentne w antysemitingu, nazywa wprost artystyczną działalność Kurzeji – walką z Diabłem.
    Na ścianie obok Chrystusa i Matki Boskiej Ostrobramsiej widnieje obraz Matki Boskiej Radykalnej, malowany w stu-lecie Objawień Fatimskich.

    Polubienie

    1. Dokąd zmierzamy? Antysemicka brzydota

      eMisjaTv
      Opublikowany 28 paź 2019

      Artyście wolno więcej – takie jest przekonanie większości społeczeństwa, a także wymiaru sprawiedliwości. Jednak jak się okazuje, nie zawsze. Artysta-rzeźbiarz Bartłomiej Kurzeja za spalenie w pierwszy dzień wiosny, zgodnie ze starym zwyczajem, Marzanny, został skazany na prace społeczne. Dlaczego? Bo według sądu, Marzanna miała wyraźne cechy przynależności do ludów semickich.

      Tymczasem artyści, a nawet pseudo-artyści, reprezentujący lewą stronę sceny politycznej, mogą swobodnie obrażać wszystkie świętości, włącznie z hymnem Polski czy barwami narodowymi. Antypolska pisarka Olga Tokarczuk została uhonorowana nawet nagrodą Nobla.

      O tym, jakie są granice wolności artystycznej oraz o upadku polskiej kultury w kolejnym odcinku serii „Dokąd zmierzamy?” z Kamilem Klimczakiem będzie rozmawiał rzeźbiarz Bartłomiej Kurzeja.

      Polubienie

  2. ŁUKASZ REMPALSKI W SPRAWIE MARZANNY BRZYDULI A.D.2018

    Opublikowany 24 mar 2018

    21 III 2018 – przed heppeningiem Bartłomieja Kurzeji. Warszawa, Wisła, koło Syrenki Warszawskiej. Łukasz Rempalski odpiera perfidne ataki na działalność artystyczną Mistrza Bartłomieja.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s