O pseudoargumentach zwolenników aborcji

Z uwagi na charakter „debaty publicznej” na temat aborcji oraz dyskusji, która zaistniała pod  filmem z refleksją Andrei Bocellego postanowiłem omówić kilka argumentów podnoszonych m.in. przez tzw. środowiska lewicowe. Odnoszę się jedynie do tych argumentów, które w moim rozumieniu posiadają jakąś wartość argumentacyjną.

1.  Ciąża powstała w wyniku czynu zabronionego

a) Proponowanie aborcji jako remedium na gwałt to obarczanie kobiety dodatkowymi traumami – ostatecznie będzie sobie wyrzucać obie decyzje – „Powinnam była zdecydować się na aborcję!” oraz „Co ja zrobiłam? Zabiłam własne dziecko!”. Niestety nie mamy wehikułu czasu, niemniej kolejna zbrodnia nie jest lekarstwem na poprzednią.

b) Gwałtom trzeba zapobiegać, np. pozwalając nosić przy sobie broń obywatelom i pozwolić przypadkowemu świadkowi na jej użycie w razie konieczności. Jeśli konkretne środowisko ideologiczno-polityczne nie popiera liberalizacji prawa do posiadania i używania broni, a w tym samym czasie propaguje aborcję dzieci poczętych w wyniku czynu zabronionego, to używa „dobra kobiet” jako pretekstu do zbijania kapitału politycznego, a nie powodu realnej troski.

Jeśli bardziej martwisz się o samosądy na gwałcicielach niż o bezpieczeństwo kobiet, to kim Ty właściwie jesteś? Co propagujesz, jakie są Twoje cele?

c) Dlaczego nie ma ze strony środowisk lewicowych wspierających aborcję postulatów o zwiększenie dolegliwości kar za gwałty? Tutaj nie chodzi o to, by się mścić na napastniku, ale aby kara odstraszała potencjalnego sprawcę. Jeśli jakieś środowisko postuluje karę śmierci dla dziecka poczętego w ten sposób, to jakąś cięższą karę powinna postulować dla gwałciciela. Może śmierć poprzedzona powolnym miażdżeniem jąder? W sumie nie wiem, ale to nie ja postuluję zabijanie niewinnych…

 Jeśli los gwałciciela stawiasz sobie ponad los niewinnego dziecka to kim Ty właściwie jesteś? Co propagujesz, jakie są Twoje cele?

 

2. Adopcja

Zauważyłem, że przy okazji tematu aborcji ludzie mają skłonność przytaczać informację, że dużo jest dzieci w domach dziecka. Osobiście proponowałbym nie mieszać tych dwóch tematów, gdyż zawiłości biurokratyczne, formalne wymagania i ogólnie specyfika tematu adopcji na pewno warta jest przeanalizowania i być może poprawienia, nie dotyka ona jednak tematu kiedy zaczyna się człowiek oraz czy wolno go zabijać. Tak czy inaczej jeśli jakieś środowisko ideologiczno-polityczne używa problemów z adopcją jako argumentu do promocji aborcji, a równocześnie nie postuluje poprawy tej sfery oraz nie propaguje idei adopcji samej w sobie, to jest to praktyczny dowód, że troskę o dzieci czekające na adopcję (czy też rodzinę zastępczą) traktują jako pretekst, a nie prawdziwy powód.

Poniżej dwa linki do tekstów, które warto potraktować jako wstęp do tematu adopcji.

Adopcja dziecka – warunki (parenting.pl)

W polskim domu dziecka trudno znaleźć sierotę (wprost.pl)

 

3. Zagrożenie życia kobiety

Jestem wstanie zgodzić się na to, że naukowymi metodami można określić przypadki, w których być może warto rozważyć aborcję. Dlaczego środowiska lewicowe nie promują wiedzy w tym właśnie zakresie? W jakich konkretnie sytuacjach ciąża zagraża życiu kobiety? Jakie są „medyczne” przesłanki do aborcji? Czemu o tym nie ma debaty, a stosuje się jedynie frazes „zagrożenia życia kobiety”?

Przykładowo prof. Bogdan Chazan w Telewizji Republika w programie „Wolne głosy” 09.03.2016 roku powiedział: „(…) w dzisiejszych czasach nie ma powodu, by w przypadku choroby matki wykonywać aborcji (…) może zdarzyć się tak, że przy ratowaniu chorej matki, której zagraża śmierć, śmierć poniesie dziecko, ale jest to coś innego niż aborcja bezpośrednio wymierzona w życie dziecka”.

Przy okazji polecam ten wywiad z profesorem:

4. Wolny wybór

Nie akceptuję również argumentu o wolnym wyborze kobiety jako o magicznym rozwiązaniu. Zabijanie dziecka, jako akt „wolnej woli” jest u swych podstaw niedorzeczny. Ponadto musielibyśmy zadbać o wszystkie warunki, by w ogóle o „wolnym wyborze” móc mówić. Tutaj pojawia się więc znaczny problem – jak zlikwidować jakąkolwiek presję na kobietę? Przecież jeśli do aborcji zachęca lekarz, partner, mąż, kochanek, rodzice, czy przyjaciółka to o wolnej woli mówić nie powinniśmy. Pozostaje też kwestia świadomości konsekwencji różnych wariantów wyboru – przecież kobieta nie wie i nie ma możliwości wiedzieć, co się wydarzy jeśli na aborcję się zdecyduje, albo jeśli z niej zrezygnuje. Kobieta podejmująca taką decyzję w praktyce nie przejawia wolnej woli, gdyż po pierwsze podlega presji, a po drugie nie zna skutków danego wyboru.

Poza tym jeśli mówimy o wyborze to dziecko też powinno mieć wybór.

5. Szowinizm?

„Mężczyźni nie mają prawa głosu”. Jest to bardzo specyficzny argument zakrawający o walkę klas zgodną z ideologią marksistowską, niemniej mamy tu dwa ważne aspekty:

a) Mężczyźni podlegają aborcji, więc również powinni mieć prawo głosu.

b) Działając w paradygmacie demokratycznym wszyscy mężczyźni (tak jak i kobiety) są zobowiązani o dbanie o prawowitość systemu prawnego w kraju. W monarchii można by postulować, aby w temacie aborcji słowo decydujące miała królowa, a nie król, w demokracji mają do tego prawo wszyscy z definicji tego ustroju.

ABORCJA1

 

***

Są też dwa tematy realnie nie poruszane, mimo że wg mnie są kluczowe, jeśli mówimy o prawdziwej motywacji różnych środowisk ideologiczno-politycznych:

Czy to się nam podoba czy nie, aborcja nie jest jedynie formą zabijania dzieci, lecz jest również wykorzystywana w dwóch bardzo istotnych płaszczyznach.

a) Aborcja jest narzędziem w eugenice. Zgodnie z tą ideologią dobór naturalny nie przebiega wystarczająco szybko, więc trzeba mu pomóc np. mordując całe kategorie ludzi. Jeśli ktoś jest piewcą aborcji, to być może tak na prawdę promuje eugenikę na poziomie, który jest obecnie tolerowany.
b) Promowanie aborcji jest elementem promocji rezygnacji z potomstwa. Z kolei

promowanie ograniczania liczby potomstwa jest narzędziem walki geopolitycznej wymierzonym w konkretne państwo lub naród.

O sile państwa czy narodu decyduje w dużej mierze demografia. Od tego zależy liczba osób, których można powołać do służby wojskowej, od tego zależy siła gospodarki, liczba odkryć naukowych itd.
Przykładowo promowanie aborcji wśród narodów podbitych było planem III Rzeszy o czym można dowiedzieć się chociażby z Zeszytów Oświęcimskich cz. 2 z 1958 roku pod redakcją Jadwigi Bezwińskiej, Jerzego Brandhuber, Danuty Czech oraz Kazimierza Smolenia (strony 49-50).

W tym temacie ciekawe jest podsumowanie Józefa Kosseckiego:

 

Kluczową sprawą w temacie aborcji, od której w ogóle powinna zacząć się jakakolwiek dyskusja to odpowiedź na pytanie: „kiedy zaczyna się życie?”. Kiedy zaczyna się człowiek, kiedy rozpoczyna się nowe życie. Dlaczego w tym temacie nie ma merytorycznej dyskusji, skoro o aborcji mówimy?

aborcja

W tym miejscu jako podsumowanie proponuję ten cytat:

„Połączenie komórki jajowej i plemnika, czyli gamety matczynej i ojcowskiej daje początek odrębnemu życiu. W wyniku zapłodnienia powstaje w pełni genetycznie uformowany nowy człowiek, którego rozwój dokonuje się w czasie życia ludzkiego. Tak więc embrion, płód, noworodek, niemowlę, dziecko, dorosły, starzec to określenia poszczególnych biologicznych etapów rozwoju zawsze tego samego człowieka.”

(dr n. med. Antoni Marcinek dyrektor Szpitala Położniczo-Ginekologicznego im. R. Czerwiakowskiego w Krakowie, specjalista regionalny do spraw położnictwa i ginekologii województwa małopolskiego, „Służba Życiu. Zeszyty Problemowe” nr 2/3/1999).

[Tomasz Węgrzyn]

źródło: http://kontrrewolucjablog.wordpress.com/2016/04/10/o-aborcji-odpowiedz-zwolennikom-zabijania-dzieci/

Jedna odpowiedź to “O pseudoargumentach zwolenników aborcji”

  1. krasekblog Says:

    Jak dla mnie najbliższa definicja przybliżonego początku i końca życia (które jak linia biegnie nieprzerwanie) to z jednej strony zaczyna się gdzieś pomiędzy wniknięcim plemnika do jajeczka a pierwszym podziałem, a kończy gdzieś pomiędzy śmiercią kliniczną a biologiczną


    od mg: podobnie to widzę

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s