CZŁOWIEK

Potem Pan Bóg rzekł: Nie jest dobrze, żeby mężczyzna był sam; uczynię mu zatem odpowiednią dla niego pomoc. Ulepiwszy z gleby wszelkie zwierzęta lądowe i wszelkie ptaki powietrzne, Pan Bóg przyprowadził je do mężczyzny, aby przekonać się, jaką on da im nazwę. Każde jednak zwierzę, które określił mężczyzna, otrzymało nazwę „istota żywa”.
I tak mężczyzna dał nazwy wszelkiemu bydłu, ptakom powietrznym i wszelkiemu zwierzęciu polnemu, ale nie znalazła się pomoc odpowiednia dla mężczyzny.
Wtedy to Pan sprawił, że mężczyzna pogrążył się w głębokim śnie, i gdy spał wyjął jedno z jego żeber, a miejsce to zapełnił ciałem.
Po czym Pan Bóg z żebra, które wyjął z mężczyzny, zbudował niewiastę. A gdy ją przyprowadził do mężczyzny,
mężczyzna powiedział:
«Ta dopiero jest kością z moich kości i ciałem z mego ciała!
Ta będzie się zwała niewiastą, bo ta z mężczyzny została wzięta».
Dlatego to mężczyzna opuszcza ojca swego i matkę swoją i łączy się ze swą żoną tak ściśle, że stają się jednym ciałem.
Chociaż mężczyzna i jego żona byli nadzy, nie odczuwali wobec siebie wstydu.
(1Moj/Rodz 2:25)

A tak już nie są dwoje, lecz jedno ciało. Co więc Bóg złączył, niech człowiek nie rozdziela” (Mt 19:6)

Bądźcie sobie wzajemnie poddani w bojaźni Chrystusowej! Żony niechaj będą poddane swym mężom, jak Panu, bo mąż jest głową żony, jak i Chrystus – Głową Kościoła: On – Zbawca Ciała. Lecz jak Kościół poddany jest Chrystusowi, tak i żony mężom – we wszystkim. Mężowie miłujcie żony, bo i Chrystus umiłował Kościół i wydał za niego samego siebie, aby go uświęcić, oczyściwszy obmyciem wodą, któremu towarzyszy słowo, aby osobiście stawić przed sobą Kościół jako chwalebny, nie mający skazy czy zmarszczki, czy czegoś podobnego, lecz aby był święty i nieskalany. Mężowie powinni miłować swoje żony, tak jak własne ciało. Kto miłuje swoją żonę, siebie samego miłuje. Przecież nigdy nikt nie odnosił się z nienawiścią do własnego ciała, lecz [każdy] je żywi i pielęgnuje, jak i Chrystus – Kościół, bo jesteśmy członkami Jego Ciała. Dlatego opuści człowiek ojca i matkę, a połączy się z żoną swoją, i będą dwoje jednym ciałem. Tajemnica to wielka, a ja mówię: w odniesieniu do Chrystusa i do Kościoła. (Ef 5:21-32)

Odpowiedzi: 2 to “CZŁOWIEK”

  1. mgrabas Says:

    właśnie w tym sensie człowiek jest na obraz i podobieństwo Boga, który też jest wspólnotą i jednością osób

  2. mgrabas Says:

    mam podobieństwo do swego Stwórcy przez to, że istnieję; Bóg istnieje od zawsze i na zawsze, ja od chwili stworzenia mnie przez Stwórcę, do chwili mojej śmierci, a od mojego postępowania i postawy wobec Boga zależy czy Stwórca wskrzesi mnie do wiecznego życia-twarzą w twarz z Nim, czy do dania mi tego co wybierałem zamiast dróg bożych i sposobów bożych – wskrzesi mnie do nie przedłużenia mego antyżycia jeśli taką postawę wybiorę swoją wolną wolą, której wybory Stwórca uznaje i do niczego nie zmusza

    podobny jestem do mego Stwórcy tym, że mam wolną wolę
    On też ma wolną wolę
    szukanie Jego woli jest prawdziwym życiem duchowym, bo przez uzgadnianie mojej woli z Jego wolą żyję prawdziwym życiem i idę ku życiu

    istnieję: jako osoba-jestem osobą na podobieństwo Boga, który jest Wspólnotą osób, które się wzajemnie kochają i które nas kochają bezinteresownie

    Bóg nie jest kłamcą
    mówi prawdę o sobie i o nas

    ZŁO ZWODZI!

Skomentuj

