Błogosławieni miłosierni, albowiem oni miłosierdzia dostąpią.

Po tym można poznać czy jest się na właściwej drodze, jeśli drugi człowiek jest kimś ważnym, ważniejszym nawet niż sama droga!
Wszystkie inne drogi, tylko kłamią, że prowadzą do Boga. One w rzeczywistości sprawiają, że drugi czlowiek staje się mało ważnym śmieciem, przeszkodą, iluzją, bez większego znaczenia

Odpowiedzi: 3 to “Błogosławieni miłosierni, albowiem oni miłosierdzia dostąpią.”

  1. mgrabas Says:

    Widząc ten tłum, Jezus wyszedł na wzgórze i usiadł, a gdy podeszli do niego uczniowie
    zaczerpnął tchu i zaczął nauczać:
    Szczęśliwi, którzy są świadomi swej nędzy, bo mają udział w Królestwie Niebios.
    Szczęśliwi, którzy są zasmuceni, bo Bóg ich pocieszy.
    Szczęśliwi, którzy są łagodni, bo zawładną Ziemią.
    Szczęśliwi, którzy są spragnieni Bożej sprawiedliwości, bo stanie się to, czego pragną.
    Szczęśliwi, którzy są wrażliwi na cudzą niedolę, bo sami doznają współczucia.
    Szczęśliwi, którzy są czystego serca, bo zobaczą Boga.
    Szczęśliwi, którzy są krzewicielami pokoju, bo będą nazwani synami Boga.
    Szczęśliwi, którzy są prześladowani za wypełnianie woli Boga, bo mają udział w jego Królestwie.
    Gdy z mojego powodu spadną na was obelgi, prześladowania, wszelkiego rodzaju złe i kłamliwe słowa, uważajcie się za szczęśliwych.
    Cieszcie się i bądźcie dobrej myśli, bo czeka was w niebie wielka nagroda; prorocy, którzy żyli przed wami, tak samo byli prześladowani.
    Wy jesteście dla świata jak sól; gdy sól straci moc, nadaje się tylko do wyrzucenia.
    Wy jesteście dla świata jak światło; miasto położone na wzgórzu widać z daleka.
    Gdy ktoś zapala świecę, nie chowa jej pod korcem, ale stawia na świeczniku, aby świeciła wszystkim w domu.
    Niech tak świeci wasze światło przed ludźmi, aby widzieli wasze dobre uczynki i oddawali cześć waszemu Ojcu, który jest w niebie.

    (Przekład Współczesny NT, Mt 5:1-16)

  2. mgrabas Says:

    To wy daliście mi jeść, gdy byłem głodny, daliście mi pić, gdy byłem spragniony, przyjęliście mnie pod swój dach, gdy byłem tułaczem.
    Ubraliście mnie, gdy byłem nagi, odwiedzaliście mnie, gdy byłem chory, przychodziliście do mnie, gdy byłem w więzieniu.
    Wtedy ci wszyscy, którzy spełniali wolę Boga, zapytają: Panie! Kiedy widzieliśmy ciebie spragnionego i daliśmy ci pić, albo głodnego i nakarmiliśmy?
    Kiedy widzieliśmy, że jesteś tułaczem albo nagim i przyjęliśmy cię pod swój dach i dali ubranie?
    Kiedy widzieliśmy, że jesteś chory lub w więzieniu i odwiedzaliśmy cię?
    Wtedy król powie: Bądźcie pewni, że to, co zrobiliście choć dla jednego z tych najbardziej pogardzanych naszych braci, zrobiliście dla mnie.

    (Przekład Współczesny NT, Mt 25:35-40)

  3. mgrabas Says:

    Proces odwrócenia uszu od prawdy ku baśniom


Skomentuj

